Rejestracja przyczepki typu sam

lis 23 2013 Akuq MOTO-Blog, Techniczne 0

Ostatnio powoli zaczynam się rozglądać za przyczepką samochodową, bo niebawem będzie mi co jakiś czas potrzebna i nie śledząc aktualnych przepisów naiwnie pomyślałem, że to żaden problem, kupuję, do diagnosty, badanie techniczne, do Wydziału komunikacji, przynitowanie tabliczki do ramy, opłacenie OC i rejestracja. Jak się okazało byłem w dużym błędzie, ponieważ mamy super Unię więc musimy nadążać za nią i mieć super przepisy, bo przecież inaczej nie wypada…I tak tutaj musimy stanąć w szeregu z dyrektywą unijną 2007/46/WE, która określa szczegółowe wymagania homologacyjne potrzebne do dopuszczenia do ruchu nowych pojazdów.

przyczepka SAM 586x440 Rejestracja przyczepki typu sam

Zdjęcie pochodzi z aukcji allegro

22 czerwca 2013 roku weszła ustawa z dnia 10 października 2012 roku o zmianie ustawy-Prawo o ruchu drogowym oraz niektórych innych ustaw opublikowana w Dz. U. z 2012 roku poz. 1448 oraz inne rozporządzenia wydane przez Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej. Regulują one kwestie rejestracji pojazdów SAM, a właściwie braku ich rejestracji, bo diagności utracili możliwość dopuszczenia jednostkowego pojazdów, czyli na Stacji Kontroli pojazdów nie zrobimy badania technicznego, potrzebnego przecież do pierwszej rejestracji, a więc koło się zamyka i spotykamy się znowu z urzędniczymi blokadami. Tutaj można się zapoznać z całością tego przepisu. Także z jednej strony pozwoli to na uniknięcie rejestracji wszelkiej maści wydumek z silnikiem spalinowym poruszających się po drogach, co za tym idzie zwiększenie bezpieczeństwa, z drugiej zaś strony zamyka drogę tym, co mają pomysł, umiejętności i samo potrafią zbudować np wspomnianą przyczepkę, która będzie mocniejsza, pakowniejsza, tańsza od tych oferowanych w produkcji seryjnej.

Oczywiście Polak potrafi odnaleźć się wszędzie i nie straszne mu są nowe przepisy, bo zawsze znajdzie się ktoś, kto znajdzie receptę na to by je ominąć, w tym przypadku podobnie. Ludzie zaczynają kombinować kupując stare przyczepki będące w agonalnym stanie „na papiery” i budując do nich nową przyczepkę, tudzież próbują rejestrować w Czechach, czy innych państwach, gdzie proceder jeszcze nie obowiązuje-czy się opłaca? Według mnie nie opłaca się, bo lepiej kupić nową, z homologacją i poddać ją własnym przeróbkom, lub skupić się na poszukiwaniu używanej już zarejestrowanej, no ale co kto woli. W końcu każdy z nas rozum posiada.


przyczepka SAMprzyczepka typu SAMRejestracja przyczepki SAMrejestracja przyczepki samoróbki

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *


*