Mechanizm wycieraczek Ford Focus

Lip 23 2013 carl23 MOTO-Blog, Testy 2

Pewnego pięknego słonecznego dnia żona postanowiła, że posprząta focusa, bo nazbierało się różności po podróżowaniu z dzieciakami, mowa o srebrnym, ale nie o tym fordzie focusie 1.6 tdci mowa o jego bliźniaku, którego jeszcze nie wystawiłem, bo muszę ustawić się z mechanikiem na wymianę tarcz i klocków, bo coś bije z przodu przy hamowaniu, oraz łącznik stabilizatora też ma do wymiany. Mniejsza o to…Żona solidnie przyłożyła się do tematu (pochwała), ale oczywiście nasza latorośl nie omieszkała jej pomagać, no i stała się rzecz straszna 😈 po pobycie mojej córki wewnątrz wehikułu i kontroli wszystkich przełączników, łącznie z głośnością radia okazało się, że wycieraczki nie działają. W pierwszej chwili zakląłem sobie w duchu, bo nie jestem zwolennikiem jak dziecko mi się plącze w trakcie wykonywania jakiejś pracy, no ale wiadomo-kobiety są inne, trzeba je kochać i im wybaczać, bo inaczej 90% populacji męskiej siedziałoby w więzieniu za zabójstwo, pozostałe 10 % lubi chłopców…Zasiadłem za kierownicą i patrzę co mój mały driver (a córa lubi prowadzić samochód po podwórku u taty na kolanach) mógł poprzestawiać. Okazuje się, że wewnątrz wszystko gra, a po włączeniu zapłonu wycieraczki tylko próbują zrobić ruch po szybie, bez względu na to na którym są biegu. Mechanik ze mnie kiepski i już sama myśl o naprawie biła się z kolejną myślą by tego nie dotykać, bo wolę jak robi to ktoś kto ma o tym pojęcie, no ale, że była potrzeba jazdy tego samego dnia ponad 200km to zostałem postawiony przed faktem i zacząłem dłubać. Obstawiłem metodą dedukcji 2 rzeczy:
1. Przełącznik zespolony przy kierownicy.
2. Silniczek wycieraczek i/lub mechanizm

Zabrałem się za rozebranie podszybia i moim oczom ukazał się mechanizm a pod nim silniczek. Odkręciłem mechanizm od silniczka i załączyłem, okazuje się, że silniczek pięknie pracujRamiona wycieraczek-mechanizm focus mk 2e, więc sprawa jasna-mechanizm. Wybebeszyłem wszystko i zacząłem rozbierać, no i szybko doszedłem do tego co się stało. A mianowicie pozapiekały się kierowniczki na tych łożyskach ślizgowych czy jak to tam zwą, oraz na głowiczkach do których przykręcane są ramiona wycieraczek. Wziąłem się za rozbieranie i smarowanie tego, poszło z dwoma całkiem sprawnie, wiec cieszyłem się, że naprawa nie zajmie zbyt długo, no ale przy kolejnym utknąłem, a mianowicie przy głowicy prawego ramienia, zdjąłem osłonę, uszczelkę i simering ale za nic nie chciało zejść, zacząłem lekko wybijać przez drewno, ale e tam, nic z tego. Psikałem doraźnie odrdzewiaczem i nic. Nie mam palnika bo próbowałbym to podgrzać, no ale stwierdziłem, że skoro to syf to musi wyjść. Do garażu, w imadło, deseczka w jedną łapę, w dmechanizm wycieraczek ford focus mk 2rugą impulsator kinetyczny, znaczy się młotek, bo stwierdziłem, że przyłożę niutona i pójdzie. Jak pomyślałem, tak zrobiłem, no i poszło.

Szkoda że nie w tym miejscu co trzeba, bo pękło ramię trzymające silniczek :/ a jest wykonane z cudownego materiału a’la duraluminium czy coś podobnego, ani to pospawać, ani skleić. wkurzyłem się nie na żarty, a trzeba było się zbierać w drogę. Z powodu braku innych rozwiązań poskładałem podszybie , klapnąłem machą, wzniosłem oczy wysoko ku niebu i pomodliłem się o brak deszczu. Pomogło, zrobiłem w 2 dni 400km i nie padało, następnego dnia musiałem podjechać do lakiernika, bo te nieszczęsne wypiaskowane progi miał robić, było pochmurno i zaczęło lać jak wjeżdżałem do niego w bramę 🙂 uff pomyślałem. Następnie internet i szukanSilniczek wycieraczek focus mk 2ie, niestety w okolicy nic nie było, więc wsiadłem w auto siostry i wyruszyłem na poszukiwanie „szrotów” okolicznych. Jako że  byłem w miejscu, gdzie od kilkunastu lat jestem tylko „gościnnie” to trzeba bylo na czuja. Pojechałem do jedego, nie ma, ale jest kontakt do kolejnego, też nie ma, ale jest kolejny kontakt-tak oto trafiłem do raju dla fordów. Serio mówię…3 wielkie hale z częściami do nowożytnych fordziachów + trochę złomu na zewnątrz. Większość to rozbitki sprowadzane na części. Miła obsługa, mówię o co chodzi, Pan mnie zaprosił do kolejnej hali i z półki podał cały mechanizm z silniczkiem, cena 150zł, stan wizualny bdb, gwarancja na sprawdzenie po zamontowaniu, gdyby było coś nie tak-Pan zapraszał z powrotem. Bardzo mi się tam spodobało, nie to co u niektórych, że grzebią gdzieś pod płotem wśród traw i psich odchodów w poszukiwaniu części. Kulturka i profeska-tak trzymać chłopaki. Zabrałem mechanizm i w drogę. W garażu go trochę porozbierałem i przesmarowałem by zapobiec temu co stało się z moim, a „nowy” musiał być ze świeżego focusika, bo wyglądał super, żadnego nalotu „starości” na sobie nie miał. Po montażu wycieraczki wróciły, pięknie się lansując w strugach deszczu po szybie. Mała rzecz-a cieszy 🙂 Acha…jakby ktoś potrzebował, to mam sprawny silniczek do wycieraczek. Zapraszam.

Mechanizm wycieraczek ford focus mk 2silniczek wycieraczek ford focus mk 2silnik wycieraczek focus mk 2

Komentarzy: 2

Zostaw komentarz
Marek

12 sierpnia 2014 o 17:52

Witam.Mam podobny problem z mechanizmem do wycieraczek focus .Przeczytałem opowiadanie o rozbiórce i pęknięciu mechanizmu, dokładnie zrobiłem to samo za mocno uderzyłem młotkiem i po ptakach..Moje pytanie to gdzie był ten owy szrot z samymi częściami do fordów.Dziękuje.

Akuq

12 sierpnia 2014 o 18:17

Nie widzę ich żadnej www, ale z tego co pamiętam po adresie to tu:
Auto Centrum
Wisznicka 10b Radzyń Podlaski 507-205-280
Zadzwoń i podpytaj, dla używanych fordów to tam raj jest 😉

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *