Drgania w kierownicy przy hamowaniu-tak, gdzieś od sierpnia do początku grudnia borykałem się z takową usterką w focusie, którego ostatnio użytkowałem. Oczywiście ten długi termin nie był spowodowany trudnością wykrycia usterki, tylko chronicznym brakiem czasu by wstawić samochód gdzieś do warsztatu, bo zawsze coś innego, ważniejszego było do zrobienia, a czasami zwykłe lenistwo lub zapominalstwo, bo jak już miałem wolną chwilę, to zapominałem o tym. Usterka objawiała się w następujący sposób-przy hamowaniu, niezależnie od prędkości czuć było wyraźne drgania na kierownicy.drgania w kierownicy przy hamowaniu

Sprawa wydawała się prosta-krzywe tarcze z przodu, zazwyczaj to daje taki efekt, więc z tą myślą jakiś czas jeździłem, w końcu gdzieś we wrześniu czy październiku zakupiłem porządne klocki i nowe tarcze hamulcowe na przód. Z tą myślą, że w końcu problem zniknie żyłem do dnia wymiany ich. O jakież było moje zdziwienie, gdy pierwsze hamowanie i co?No kurza stopa drgania na kierownicy dalej czuć. Pomyślałem, że może piasta krzywa. Popytałem wuja googla, jednak za bardzo odpowiedzi nie było, większość wpisów dotyczyła krzywych tarcz z przodu, przeszło mi przez myśl, że to, że tarcze nowe wcale nie musi oznaczać, że są proste, ale jakoś za bardzo nie mogłem w to uwierzyć…Znowu minął jakiś miesiąc zanim sobie postawiłem za cel usunięcie usterki, bo najzwyczajniej w świecie było to denerwujące. Samochód trafił do mechanika no i dość szybko została postawiona diagnoza oraz problem rozwiązany, w dodatku niskim kosztem. Co się okazało-nazbierało się dużo syfu z tyłu na zaciskach, oraz rdzawy nalot na obrzeżach tarczy i to powodowało efekt bicia, który przenosił się na cały samochód. Wrażenie było takie, że na 99%n obstawiałem usterkę z przodu, a tu proszę….

Wszystko zostało poczyszczone, z racji, że klocki i tarcze nie były jeszcze złe, poskładane do kupy i prikaz, że jak będzie się działo ponownie to tarcze z klockami do zmiany, póki co spokój…Oczywiście dobrze jakbym to wykonał wcześniej, zaoszczędziło by mi to nerwów przy każdym hamowaniu, no ale jest jak jest.

Celem podsumowania:

1. mała rzecz, a potrafi drażnić

2. nie zawsze to co nam się wydaje że dzieje się z przodu faktycznie tam się dzieje

3. nie warto się lenić, tylko takie drobne sprawy usuwać jak najszybciej.

4. grunt to trafna diagnoza, a nie błądzenie w ciemnościach